У уторак, 18.12.2018. у библиотеци школе психолог Данијела Обрадовић спровела је едукацију вршњачких едукатора за реализацију едукације на тему „Вршњачког насиља“. Вршњачки едукатори ће реализовати предавања и радионице у свим одељењима трећег и четвртог разреда. Реализација вршњачких едукација почиње од 14. јанура 2019.

Ученици играју важну улогу у стварању окружења у коме се толерише/не толерише насиље. Они су чешће пре самих наставника и школског особља свесни тога ко су насилници и могу имати различите ставове у погледу потребе и могућности сопственог интервенисања у ситуацијама насиља. Штавише, ученици су можда најважнији извор информација с обзиром на то да се насиље најчешће дешава без присуства одраслих.

Несумњива је улога коју вршњаци имају у смањењу насиља. Они су у предности у односу на одрасле који имају ауторитет или морају да делују у оквиру прописане и прилично круте улоге. Већа је вероватноћа да ће ученицима бити упечатљивија тачке гледишта вршњака, због тога што су њихове стратегије у социјалним ситуацијама погодније од оних које имају одрасли. Вршњаци се доживљавају као мање директивни него одрасли.

Показало се да ангажовање ученика у програмима који су превасходно намењени смањењу вршњачког насиља може имати значајне позитивне ефекте. Утврђено је да ефекти програма намењених вршњацима доводе до промена не само на индивидуалном и одељењском, већ и на нивоу школе јер утичу на промену целокупне школске климе и подстичу осећај заједништва и припадности школи.

  Циљеви:

      • стицање знања ученика о вршњачком насиљу;
      • унапређење знања ученика о значају заштите деце од вршњачког насиља и
      • едуковање ученика о поступању у ситуацијама вршњачког насиља.

 1 2 3